Create your own banner at mybannermaker.com!

Sukan Agen Penyatuan

1. Meletakkan kecemerlangan ilmu pengetahuan sebagai aspek utama dalam diri setiap individu.
2. Menambahkan peluang dan ruang untuk pendidikan, kerjaya, dan peningkatan taraf hidup.
3. Menunjukkan daya saing yang sihat dengan minda Kelas Pertama.
4. Pengisian rohani dan keseimbangan kehidupan bermasyarakat

'Penyokong Setia' telah menggantikan 'Penyokong Fanatik' di semua media tempatan. Dewasakan pemikiran dengan ilmu.

Khamis, 19 November 2009

Ibu bapa Jurulatih Pertama


"Sesungguhnya cara yang digunakan untuk melatih kana-kanak merupakan hal yang paling penting dan utama. Kanak-kanak merupakan amanah dan tanggungjawab di tangan orang tuanya, jiwanya yang suci murni merupakan permata dan gambaran dan bersahaja dan bebas dari ukiran dan gambaran dan ia bisa menerima setiap ukiran dan cenderung kepada apa yang dicenderungkan kepadanya..."
Pendapat Imam Ghazali (129H)

Ibu dan bapa yang sedar akan kepentingan kesihatan, pasti menggerakkan minat anaknya bagi memenuhi tujuan itu. Kehidupan yang cergas dengan mengamalkan senaman, makanan seimbang dan tingkahlaku yang berdisiplin boleh menyumbang kepada kejayaan seseorang anak dalam apa jua aktiviti dan pertandingan yang disertai.

Asuhan Ibu
Kanak-kanak sentiasa bersama ibunya dan menerima asuhan dan kemesraan daripadanya maka si anak itu membentuk satu rasa selamat dan belajar memberi kemesraannya sendiri.

Asuhan bapa
Menjadi contoh tingkah laku kepada anak lelaki dan mempengaruhi anak perempuan dalam pergaulan mereka dengan lawan jantina melalui sikap dan layanan yang diterima daripada bapa mereka.

Tiada ulasan: